آزمون یوس پزشکی
نوشته شده توسط : rahman babalou

در این مطلب درباره تحصیل رشته پزشکی در ترکیه صحبت خواهیم کرد. خیلی از افراد آرزوی تحصیل پزشکی را دارند و به دنبال راهی برای تحقق این هدف خود هستند. یکی از این راه ها شرکت در آزمون یوس پزشکی ترکیه است.

آزمون یوس پزشکی

همانطور که در مقالات مربوط به آزمون یوس توضیح داده شد، این آزمون یک آزمون ورودی به دانشگاه های ترکیه برای متقاضیان کشورهای خارجی است. آزمون یوس پزشکی شامل دو بخش می شود، بخش اول آزمون مهارت های یادگیری پایه که استدلال انتزاعی را ارزیابی می کند و بخش دوم سوالات زبان ترکی است که میزان تسلط شما به زبان ترکی را می سنجد. سوالات وابستگی خیلی کمی به زبان دارند ولی روی سوالات به زبان ترکی و انگلیسی است و گاها به زبان عربی یا روسی هم برای کسانی که قبلا انتخاب کرده اند، ارائه می شود.این بخش شامل 80 سوال، 45 سوال IQ و 35 سوال ریاضی است و 90 دقیقه طول می کشد.
آزمون یوس پزشکی نیز به همین صورت می باشد و چیزی فراتر از آزمون یوس که برای سایر رشته ها برگزار می شود، نیست. ولی مطمئنا آزمون یوس پزشکی که دانشگاه های مختلف پزشکی در ترکیه برگزار می کنند شامل سوالات متفاوتی خواهد بود. یعنی هر دانشگاه به صورت اختصاصی و مستقل آزمون یوس برگزار می کند.

آزمون یوس پزشکی

چرا سوالات زبان ترکی در آزمون یوس وجود دارد؟

بخش دوم مهارت زبان ترکی است که میزان تسلط متقاضیان به زبان نوشتاری ترکیه را ارزیابی می کند. زمان بخش سوالات زبان 60 دقیقه است. علت وجود بخش سوالات زبان ترکی این است که مشخص شود دانشجوی پذیرفته شده در رشته تحصیلی قادر است به زبان ترکی شروع به تحصیل کند یا نه.

منابع آزمون یوس پزشکی ترکیه

آزمون یوس پزشکی در واقع شامل آزمون مهارت های یادگیری پایه ای است که قدرت استدلال فرد را شناسایی می کند. این قسمت دارای ۸۰ سوال بوده که معمولا ۳۵ سوال از ریاضیات و ۴۵ سوال آن مربوط به IQ است. زمان آزمون یک و نیم ساعت می باشد. ممکن است هر دانشگاه به خواست خود می تواند محتوای آزمون یوس را تغییر دهد. مثلا برخی بخش IQ را ندارند و برخی آزمون سخت تری برگزار میکنند.

نمره قبولی در آزمون یوس ترکیه برای ورود به دانشگاه

نمره متقاضیان بر اساس تعداد پاسخ های صحیح ارزیابی می شود. تعداد پاسخ های صحیح و غلط سوالات در آزمون یوس پزشکی به طور جداگانه حساب می شوند. چراکه این آزمون نمره منفی دارد و نمره کل هر آزمون به این طریق محاسبه می شود که به ازای هر 4 پاسخ غلط یکی از پاسخ های صحیح شما حذف می شود. نمره خام به نمره استاندارد تبدیل می شود و نمره کل آزمون 50 است و متقاضیان باید حداقل نمره 40 را در این آزمون کسب کنند تا بتوانند در رشته های اختصاص یافته به این آزمون ادامه تحصیل دهند.





:: برچسب‌ها: تحصیل در ترکیه , بورسیه تحصیلی ترکیه , هزینه تحصیل در ترکیه , آزمون یوس , آزمون یوس پزشکی ,
:: بازدید از این مطلب : 45
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 30 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: